Tuesday, January 16, 2018

An old friend.


Again to Dos Mares where I ran into an old friend from 53 years ago. The last time we met was in a bar in Rota, Spain, on the patio to be exact, looking out at the sea. The bar belonged to another friend and we spent much of our free time there. I was18 years old. This friend I met in Carrefour today, his name was Cuarenta y Tres. It's a Spanish liquor made in Cartagena by the Diego Zamora company. It's like the Spanish version of Drambuie. I was just walking down the liquor aisle and something made me look to the right where the bottle was. It was so surprising and I had to buy it. Cost...12 Euro.

We had our first lesson with Ann today for an hour. It was a basic covering of pronunciation, the Spanish alphabet and beginning of the present tense. We have homework which I am happy about. Looking forward to our next lesson.

Znowu do Dos Mares, gdzie przypadkiem  wpadłem na starego przyjaciela sprzed 53 lat. Ostatni raz spotkaliśmy się w barze w Rota w Hiszpanii, dokładnie na patio, z widokiem na morze. Bar należał do innego przyjaciela i spędzaliśmy tam dużo czasu. Miałem 18 lat. Ten przyjaciel, którego spotkałem dzisiaj w Carrefour, miał na imię Cuarenta y Tres. To hiszpański trunek wytwarzany w Cartagena przez firmę Diego Zamora. To jest jak hiszpańska wersja Drambuie. Właśnie przechadzałem się po alejce z alkoholem i coś sprawiło, że spojrzałam na prawo, tam gdzie była ta butelka. To było tak zaskakujące i musiałem to kupić. Koszt ... 12 Euro.

Dzisiaj odbyliśmy pierwszą godzinną lekcję z Ann. To były podstawowy obejmujące wymowę, alfabet hiszpański i wprowadzenie do czasu teraźniejszego. Mamy pracę domową, z której jestem zadowolony. Czekamy na następną lekcję.

No comments:

Post a Comment