Saturday, September 23, 2017

What's wrong?





Today we said no church visits. e started at the Ethnological Museum after breakfast in  restaurant that had the worse service ever. I ordered scrambled eggs with sausage and the waiter brought me an omelet with fruit. I refused it, reiterated my order and next he brought me scrambled eggs with a croissant. I told him that was also wrong. He looked at what he had written down and it said  croissant but I told him that is not what I said. Angry, he took it away and 20 minutes later, after 20 HAD ALREAY PASSED, HE BROUGHT THE RIGHT THING. However, Joan ordered oatmeal and he didn't bring any milk. I asked him for it and by the time she has finished eating he had still not brought it. I don't know the Ukraine name of the restaurant but I labelled a picture of it in the pictures so if you go there, avoid this place.

From the Etno museum we went to the Lviv Historical Museum at 2 Rynok Square. It use to be the Bandinelli Palace. It has bas-relief dolphins carved on the front of it which supposedly protected the owner from all kind of danger.

Next was the Kornyaki Palace at 6 Rynok Square which later became the residence of King Jan Sobieski. It has a nice Italian style courtyard where you can have coffee. On the second floor are the Royal Hall wit many examples of beautifully crafted furniture and parquet floors. That was the most interesting for us,

When we were done we walked to the place where the Jewish synagogue once stood until totally destroyed by those monsters, the Nazi's. And yet today we have Neo-Nazi's. What is wrong with this human race?

Dzisiaj powiedzieliśmy, że nie ma wizyt w kościele. e zaczęło się w muzeum etnologicznym po śniadaniu w restauracji, która miała gorsze usługi. Zamówiłem jajecznicy z kiełbasą i kelner przyniósł mi omlet z owocami. Odmówiłem tego, powtórzyłam mój rozkaz, a następnie przyniósł mi jajecznicę z rogalikiem. Powiedziałem mu, że też się mylili. Spojrzał na to, co spisał i powiedział rogalikowi, ale powiedziałem mu, że to nie to, co powiedziałem. Gniewny, wziął to i 20 minut później, po 20 minutach, przeszedł przez to prawo, a on je interesował. Jednak Joan kazała płatki owsiane i nie przyniósł żadnego mleka. Poprosiłem go o to i do czasu, kiedy skończyła jeść, nie przyniósł tego. Nie znam nazwy restauracji, ale oznaczyłem zdjęcie na zdjęciach, więc jeśli tam pójdziesz, unikaj tego miejsca.

Z muzeum Etno udaliśmy się do Lwowskiego Muzeum Historycznego na 2 Placu Rynku. To jest Pałac Bandinelli. Posiada delfujące płaskorzeźby wyryte z przodu, które rzekomo chroniły właściciela przed wszelkiego rodzaju niebezpieczeństwem.

Dalej był Pałac Kornyaki na 6 Rynku, który później stał się rezydencją króla Jana Sobieskiego. Posiada ładny dziedziniec w stylu włoskim, w którym można delektować się kawą. Na drugim piętrze znajduje się Sala Królewska i wiele przykładów pięknie zdobionych mebli i parkietów. To było najciekawsze dla nas,

Kiedy skończyliśmy, poszliśmy do miejsca, gdzie synagoga żydowska stała do zniszczenia przez potwory, nazistów. A dziś mamy neonazistów. Co jest nie tak z tym rodzajem ludzkości?

1 comment:

  1. Anonymous4:38 PM

    Enjoyed viewing a really great mix of pictures. Thank you for sharing with us.

    ReplyDelete