Sunday, July 02, 2017

My brother.

 

 
 
The brain is the most amazing thing in our body. specifically our memory. How it retains memories from as far back as three years old when now you are seventy three years. For example, I remember standing om the bottom of the wooden gate at the back of my grandparents house and watching my brother, Wally, crossing the alley to enter the playground of St. Casimir's school.

He was my only brother, four years older than me. For the first fourteen years of my life we were not very close but it changed when he joined the U.S. Navy. It changed him and from that point on I felt a deep love for him and still do.

Unfortunately, at age thirty three, he was the victim of a car accident and a year later, 1974, he died at the age of thirty four. Today would have been his seventy seventh birthday. I still miss him.

Mózg jest najbardziej zdumiewającą rzeczą w naszym organizmie, a konkretnie nasza pamięć. Zachowuje wspomnienia z okresu gdy mialeś trzy lata, choć masz już siedemdziesiąt trzy. Na przykład, pamiętam, jak stałem na dolnej części drewnianej bramy, na tyłach domu moich dziadków, patrząc jak mój brat, Wally przecina aleję, by wejść na plac zabaw szkoły św Kazimierza.

Był moim jedynym bratem, cztery lata starszym ode mnie. Przez pierwszych czternaście lat mojego życia nie byliśmy sobie bliscy, ale to się zmieniło, gdy wstąpił do US Navy. To zmieniło go i od tego momentu poczułem głęboką miłość do niego i nadal ją czuję.

Niestety w wieku 33 lat był ofiarą wypadku samochodowego i pół roku później, w 1974 roku, w wieku 34 lat, zmarł. Dziś byłby jego 77-me urodziny. Nadal za nim tęsknię.

2 comments:

  1. Anonymous7:01 PM

    Niesamowity zbieg okolicznosci.Przed chwila,szukajac aktu urodzenia mojego pradziadka,natrafilam na akt urodzenia ADAMA KAZMIERCZAKA syna LUDWIKI RAJEWSKIEJ i JOZEFA KAZMIERCZAKA.Pozdrawiwam Kaska

    ReplyDelete
  2. Anonymous, Dziwne, że masz akt urodzenia mojego dziadka. Czy możesz mi przesłać zdjęcie? Czy mieszkasz w Polsce? Jaka jest twoja pradziadek? Jak się z tym związane? Pozdrawiam, David piekar66@hotmail.com

    ReplyDelete