Thursday, June 02, 2016

Massage 2

I had a second massage today, then saw the doctor who recommended it. I told her I was still having headaches and she said it take at least 3-4 of them before it starts to work so I have two more scheduled for next week. It's kind of amusing, I had all kinds of tests done and no one can give me a definitive answer as to why they occur or why they stopped for four days.

We saw our friend, Stanisław, today and talked with him for about an hour. He gave me his theories on the headaches and what to do and then we talked mathematics. It is not one of my most favorite subjects but he likes it very much so I am happy to talk with him about it. Did you know a rectangle can also be considered a square? I didn't until he showed me how it was possible. He is really an amazing man and full of knowledge on many different subjects. We meet about once a month and it's always something to look forward to.

It started out as a sunny day, then clouded over and now it is back to being sunny. Being Thursday we went food shopping and spent 145 zl this time. Mainly because I'm changing my diet and putting more fruits and raw vegetables into it. Even though I love kiełbasa, I really don't eat much of it, maybe once a week at that. Instead of eating Musli everyday for breakfast I'm going to alternate eating only fruit one day for breakfast and the next, Musli.

Dzisiaj miałem drugi masaż, a po nim widziałem się z lekarzem, który to polecił. Powiedziałem jej, że nadal występują bóle głowy, a ona powiedziała, że trzeba co najmniej 3-4 sesji, zanim to zacznie działać, więc mam dwa kolejne masaże zaplanowane na przyszły tydzień. To trochę zabawne, że miałem przeprowadzone wszystkie rodzaje testów  i nikt nie może mi dać ostatecznej odpowiedzi, dlaczego one występują,  i dlaczego nie było ich przez cztery dni.

Dzisiaj widzieliśmy się z naszym przyjacielem Stanisławem i rozmawialiśmy z nim przez około godzinę. Przekazał mi swoje teorie na temat bólów głowy i co robić, po czym rozmawialiśmy o matematyce. To nie jest jeden z moich najbardziej ulubionych tematów, ale Stanisław bardzo go lubi, więc jestem szczęśliwy rozmawiając z nim o tym. Czy wiesz, że prostokąt może być również traktowany jako kwadrat? Ja nie, dopóki nie pokazał mi, jak to jest możliwe.  On jest naprawdę niesamowitym człowiekiem,  pełnym wiedzy na wiele różnych tematów. Spotykamy się raz w miesiącu i to jest zawsze coś, na co oczekujemy.

Dzień zaczął się słonecznie, a następnie zachmurzyło się i teraz na powrót jest słońce. Jak co czwartek poszliśmy zakupić żywność i tym razem wydaliśmy 145 zł. Głównie dlatego, że zmieniam dietę i wprowadzam do niej więcej owoców i surowych warzyw. Choć kocham kiełbasę, naprawdę nie jem jej dużo, może raz w tygodniu. Zamiast codziennego jedzenia musli na śniadanie, będę jeść  na przemian: jednego dnia owoce , a następnego musli.

No comments:

Post a Comment