Tuesday, February 18, 2014

Free time.

I had another message today from someone wanting to move to Poland and asking how we did it. It would take a long email to explain so I told him to just read the archives starting with the first blog in 2006 and all of the information, trials and tribulations were in them. I've told that story so many times already. like the question "Why did you move to Poland". Maybe I should just make a YouTube of the answers and refer people to that.

Can you believe it's 12c today? It's like Spring almost. I can actually see some small buds on a few trees close to our flat. For the predicted...worst winter in 50 years....they got it soooooooo wrong. I think weather forecasters should get paid according to their percentage of accuracy.

With not a whole lot to do the last few days I was able to complete all of my homework and send it off to Zbyszek to check. Now I'll have time to study different things and work on vocabulary.

Miałem dzisiaj kolejną wiadomość od kogoś, kto chce przenieść się do Polski i pyta, jak to zrobiliśmy. Byłby to długi mail z wyjaśnieniami,  więc powiedziałem mu, żeby czytał archiwum bloga począwszy od pierwszego  w 2006, gdzie znajdują się zapisane wszystkie informacje i  perypetie . Opowiadałem tą historię już wiele razy. Jak i odpowiadałem na  pytanie "Dlaczego przenieśliście do Polski". Może powinienem zrobić filmik na  YouTube  z odpowiedziami, żeby przekazać  ludziom informacje.

Czy uwierzysz, że dzisiaj jest  12C? To jak wiosna prawie. Rzeczywiście można zobaczyć kilka małych pączków na kilku drzewach w pobliżu naszego mieszkania. Przewidywanie ... najgorszej od 50 lat zimy.... było całkowicie nietrafione.  Myślę, że  prognostycy pogody powinni zarabiać zgodnie z  procentem dokładności zapowiedzi.

Nie mając wiele do zrobienia przez ostatnie kilka dni,  byłem w stanie wykonać wszystkie moje zadania domowe i wysłać je do Zbyszka, aby sprawdził. Teraz mam czas na studiowanie różnych rzeczy i pracę nad słownictwem.

No comments:

Post a Comment