Friday, February 21, 2014

Discussion.

A gray day in Poznań with a little rain so we didn't have much activity today. Of course, being Friday, I had my Polish lesson with Zbyszek and he gave me new homework for the next lesson. This time it's 4 paragraphs to translate from English to Polish and 30 exercises to do from the book we are working with. We went over the three paragraphs I had to memorize in Polish and I think I did fairly well remembering them.

Cousin Andrzej and I have been having discussions about people who move back to Poland after living in the U.S. for 20-30 years. He wants to know why they would do that and I can't tell him the reason because they may all have different ones. When someone writes to me asking for information on how we did it I don't think to ask them why they want to do it, I just tell them what I know from our experience.

Szary dzień w Poznaniu z minimalnym deszczem, więc nie za wiele robiliśmy. Oczywiście, jest piątek, miałem  lekcję polskiego ze Zbyszkiem, który po jej zakończeniu dał mi nową pracę domową do zrobienia na następną lekcję. Tym razem jest to 4 paragrafy do przetłumaczenia z angielskiego na polski i 30 ćwiczeń do wykonania z książki, z którą pracujemy. Przerobiliśmy trzy paragrafy, które musiałem się nauczyć na pamięć w języku polskim i myślę, że zapamiętałem je dość dobrze.

Kuzyn Andrzej i ja dyskutowaliśmy o ludziach, którzy przeprowadzają się z powrotem do Polski po spędzeniu  w USA  20-30 lat. On chce wiedzieć, dlaczego mieliby to robić, a ja nie mogę podać mu powodu, ponieważ wszyscy mają inne. Gdy ktoś pisze do mnie z prośbą o informacje na temat jak to zrobiliśmy, ja nie myślę, aby ich zapytać ich, dlaczego chcą to zrobić, po prostu mówię im, co wiem z doświadczenia.

No comments:

Post a Comment