Wednesday, July 24, 2013

Today

A warm weekend predicted, 35c so I think we'll be staying at home. Because of the crosswinds in our flat it doesn't get that hot.

Met with Zbyszek today at Kandulski's and they gave us a card for free coffee after 10 visits. Shouldn't take too long to fill that card.

I'm currently reading articles in Gazeta Wyborcza as part of my learning. Reading to understand, then looking up words I don't know or haven't used. A conversation partner is working with me on this and helping to make sentences with the new words so I don't forget them. It's a little harder because of the advanced language(for me) but I think it can't hurt to do it.

Przewiduje się, że weekend będzie ciepły, około 35C, więc myślę, że pozostaniemy w domu. Ze względu na wiejące boczne wiatry , w naszym mieszkaniu nie jest gorąco.

Spotkaliśmy się dzisiaj ze Zbyszkiem u Kandulskich, którzy dali nam kartę na darmową kawę po 10 wizytach. Nie powinno zająć zbyt dużo czasu, aby wypełnić tę kartę.

Obecnie czytam artykuły w Gazecie Wyborcze,j jako część mojej nauki języka polskiego. Najpierw czytam aby zrozumieć tekst, potem sprawdzam słowa, których nie znam lub nie używałem. Mój rozmówca pracuje nad tym i pomaga mi utworzyć zdania z nowymi słowami, żeby ich nie zapomnieć. Jest to trochę trudniejsze, ze względu na (jak dla mnie) zaawansowany język, ale myślę, że nie zaszkodzi to zrobić.

No comments:

Post a Comment