Thursday, July 11, 2013

Mazury.


OK, does anyone have suggestions where to go or where to stay in the Mazury area of Poland? I don't want to just pick a place of at random. Just give me some idea of what area would be good for a relaxing vacation, maybe a little canoeing on an not so active river or lake but also not a lot of people.  Maybe that's too much to ask for since this is the big season for tourists but I thought I would ask. Certainly some of my readers have been there so even if you've never made a comment before to the blog now would be a good time.  I could use some help.

We've been watching some interesting movies of M. Night Shyamalan the last couple of days. Well, most of them were interesting. One of them kind of reminded me of a place I use live and so I went into my computer to look at some old pictures and found two of my folders had completely disappeared with about 200 pictures.  At first I was kind of freaked out but I do keep backup copies of everything for the last eight years so I was able to find the folders on CD's and put them back into my system.  Thank goodness for backup systems.  I learned that a long time ago when I had my first meltdown and had to redo everything.  Since that time I backup on a regular basis. If you don't, you can save yourself a lot of time and energy by starting. Actually, I have three backup systems, one on external drive, one on another computer and one on DVD's.

Joan made something new for dinner..blueberry pancakes with blueberry sauce.  Today, when we were food shopping, they had them for sale and she remembered she had a new recipe that she wanted to try with blueberries so we bought them.

OK, czy ktoś ma sugestie gdzie pojechać i zatrzymać się na Mazurach? Nie chcę po prostu wybrać miejsca na chybił trafił. Może podsuniecie mi myśl, jakie miejsce byłby dobre na wypoczynek, może z pływaniem kajakiem na rzece - ale niezbyt rwącej lub po jeziorze , ale również takie, gdzie nie przebywa zbyt dużo osób. Może to jest zbyt wiele, aby o to poprosić, ponieważ trwa sezon turystyczny ale pomyślałem, że mógłbym zapytać. Z pewnością niektórzy z moich czytelników już tam byli, więc jeśli nawet, nigdy wcześniej nie zamieścili komentarza na tym blogu, to teraz byłby na to właściwy moment. Przydałaby mi się pomoc.
 
Przez ostatnie kilka dni oglądaliśmy kilka ciekawych filmów z M. Night Shyamalan Większość z nich była ciekawa. Jeden z nich przypomniał mi miejsce, w którym kiedyś żyłem, więc poszedłem do mojego komputera, aby spojrzeć na niektóre stare zdjęcia i zauważyłam, że  dwa z moich folderów zniknęły całkowicie z około 200. zdjęciami. Na początku byłem trochę przerażony, ale robiłem kopie zapasowe wszystkiego, przez ostatnie osiem lat, więc byłem w stanie znaleźć foldery na CD i umieścić je z powrotem w moim systemie. Dzięki Bogu za system kopii zapasowych. Nauczyłem się je robić  dawno temu, gdy miałem pierwszą poważną awarię systemu i musiałem wszystko instalować na nowo. Od tego czasu tworzę kopie zapasowe na bieżąco. Jeśli to zrobisz, możesz zaoszczędzić mnóstwo czasu i energii uruchamiając system ponownie. Faktycznie, teraz mam trzy kopie  zapasowe, jeden na zewnętrznym dysku, drugi na innym komputerze, a trzeci na DVD.
 
Joan zrobiła coś nowego na obiad .. naleśniki jagodowe z sosem jagodowym. Dziś, kiedy byliśmy na zakupach były w sprzedaży, a Joan przypomniała sobie, że ma nowy przepis i chce wypróbować go z jagodami, więc je kupiliśmy.

No comments:

Post a Comment