Monday, May 20, 2013

Next trip.

I went to the ophthalmologist today to rule out my eyes being the cause of my headaches the last three weeks and she confirmed my eyes are OK. Thursday I go to a new neurologist to see if he can discover the cause of the problem. I have had them off and on for the last year but the last three weeks everyday I have one.

Outside the weather is nice and sunny with a little cloud cover but still warm.

Joan and I have decided to take our next trip back to Spain at the end of June and stay in Estepona for the whole time.  Estepona is a little town on the Costa Del Sol and we won't actually stay there the whole time but use it a base to visit other cities like Seville, Jerez, Cadiz, Malaga and smaller towns rather than booking accommodations in four or five different places. I am waiting for an answer now from the owner of the house as to whether they have WiFi, without out it we won't stay there.  A long time ago I use to go to Estepona, Marbella and Torremolinos on weekends when I lived in Spain. It will be interesting to see the changes made since then. The place we'll stay isn't in the town but on the top of a small mountain overlooking the sea and town.  It looks very nice from the pictures I've seen and so far, after using the Airbnb service, every place we've stayed has been very nice so I'm confident this place will be too.  However, I won't actually start making any reservations until after my Thursday visit to the doctor.

Dzisiaj poszedłem do okulisty, by sprawdzić, czy oczy mogą być powodem moich bólów głowy przez ostatnie trzy tygodnie, a lekarka stwierdziła, że moje oczy są w porządku. W czwartek idę do nowego neurologa by zobaczyć, czy on może zdiagnozować przyczynę mojej dolegliwości. Miewałem ją kilkakrotnie w ciągu ostatniego roku, ale przez ostatnie trzy tygodnie codziennie miałem jeden ból głowy.
 
Na zewnątrz jest ładna pogoda, słonecznie z małym zachmurzeniem i nadal ciepło.
 
Joan i ja zdecydowaliśmy się na naszą kolejną podróż pod koniec czerwca do Hiszpanii, a także na pobyt w Estepona przez cały czas. Estepona jest małym miasteczkiem na wybrzeżu Costa del Sol, a my nie będziemy tam przez cały czas, ale będziemy jej używać jako bazy, aby odwiedzić inne miasta, takie jak Sewilla, Jerez, Kadyks, Malaga oraz niektóre  mniejsze miejscowości, a nie rezerwować noclegi w czterech lub pięciu różnych miejscach. Czekam na odpowiedź właściciela domu, czy mają WiFi, które jest warunkiem naszego tam pobytu. Dawno temu, kiedy mieszkałem w Hiszpanii jeździłem w weekendy do Estepona, Marbella i Torremolinos. Interesujące  będzie zobaczyć zmiany dokonane od tamtej pory. Miejsce, w którym się zatrzymamy nie jest w mieście, ale na szczycie niewielkiej góry z widokiem na morze i miasto. To miejsce wygląda bardzo ładnie na zdjęciach, które widziałem i do tej pory po skorzystaniu z usługi Airbnb, każde miejsce, w którym byliśmy było bardzo miłe, więc jestem przekonany, to miejsce również takie będzie. Jednak nie zrobię  żadnych rezerwacji, aż do zakończenia czwartkowej wizyty u lekarza.

No comments:

Post a Comment