Wednesday, September 14, 2011

Tuesday/Wednesday

Yesterday passed quickly and I didn't have time to write.

Today we met with Z and talked about our upcoming trip to Prague.  He gave us one of his GPS systems to use so we'll hook it up when we go.  I'll still take maps, of course, in case the GPS goes a little awry in some places.  I'm sure I'm a little old fashioned but I still like maps. However, maybe the GPS will make it a little easier for my navigator, Joan :-)

Today is just as busy as yesterday with Skype so I thought I better write this while I have a break. I think when we return I'll have to cut back a little on the Skype conversations, it's starting to be a little too much.  After all, I am retired and don't really want to be busy each day for 8 hours.  It's just that I know I can progress faster with Polish the more I speak so it's kind of like a catch-22.

Tomorrow morning the car has to go in to be checked and make sure it's ready for the trip. I have a little thumping sound when I turn the steering wheel in either direction and that's why it's going in.

Ok, the break is over, I have three more conversations yet tonight and I have to eat dinner sometime in between them.

Wczoraj minęła szybko i nie mam czasu na pisanie.

Dzisiaj spotkaliśmy się z Z i rozmawialiśmy o naszych nadchodzących wycieczkę do Pragi. Dał nam jeden z jego systemów GPS do użycia więc będziemy go podłączyć, kiedy idziemy. Ja ciągle jeszcze mapy, oczywiście, w przypadku GPS idzie trochę krzywo w niektórych miejscach. Jestem pewien, że trochę staroświecki, ale nadal lubię mapy. Możliwe jednak, że GPS będzie to trochę łatwiejsze dla mojego nawigatora Joan :-)

Dziś jest tak zajęty, jak wczoraj Skype więc pomyślałem, że lepiej napisać to, a ja sobie przerwę. Myślę, że po powrocie będę musiał cofać trochę na Skype rozmowy, to zaczyna być trochę za dużo. Mimo wszystko, jestem na emeryturze i tak naprawdę nie chce być zajęty każdy dzień przez 8 godzin. Po prostu wiem, że mogę postępy szybciej Polska więcej mówię, więc jest to trochę jak złapać-22.

Jutro rano samochód ma iść do kontroli i upewnić się, że gotowy do podróży. Mam trochę cholerny dźwięk po włączeniu kierownicy w obu kierunkach i dlatego to się dzieje w

Ok, przerwa się skończyła, mam trzy rozmowy jeszcze dzisiaj i muszę zjeść obiad gdzieś pomiędzy nimi.

No comments:

Post a Comment