Friday, August 05, 2011

Rain.

The day started off nice and warm with the sun shining and then in the evening the clouds rolled in bringing raing.  I was at an acquaintances flat and when I was leaving at 8PM its started pouring. Luckly for me she had an extra umbrella so the only thing that got drenched were my feet.

Both of our lesson with Zbyszek went well today, I think.  I also think the Exchange conversations we have are beneficial for us.  I'm connecting now with someone who lives in Prague and she will teach me a few basic things to say in the Czech language before we go.

Didn't have any specific plans for the weekend until tonight when we recieved a call inviting us to a cookout in the village of Pokzwyno just at the southern end of Poznań.  It's on Sunday at 2PM and we're looking forward to it. Hope the weather is good.

Dzień rozpoczął się miło i ciepło z świeciło słońce, a następnie wieczorem chmury walcowane w doprowadzeniu raing. Byłem w znajomych płaskie i kiedy opuszczałem na godzina dwudziesta jego wlewając. Luckly dla mnie miała dodatkowy parasol więc jedyną rzeczą, która mnie zalane były nogi.

Obie nasze lekcji ze Zbyszkiem poszło dziś, tak sądzę. Uważam również, że rozmowy Exchange mamy są korzystne dla nas. Jestem łączących się teraz z kimś, kto mieszka w Pradze, a ona mnie nauczyć kilku podstawowych rzeczy do powiedzenia w języku czeskim zanim pójdziemy.

Czy nie ma żadnych konkretnych planów na weekend do wieczora, kiedy otrzymałem telefon zapraszając nas do cookout w miejscowości Pokzwyno tylko na południowym krańcu Poznania. To w niedzielę o godzina czternasta i czekamy na to. Nadzieję, że pogoda jest dobra.

No comments:

Post a Comment