Saturday, August 06, 2011

Gorąco!


Hot day today, 32c, sunny and a morning of conversations.  I did finally buy the book I was looking for at Stary Bowar in Omnibus bookstore.  It's called "Czytamy w originale wielkie powieści"(We read original great novels).  It's a book with Robinson Crusoe, The Secret Garden, The Adventures of Tom Sawyer, The Adventures of Sherlock Holmes and Alice's Adventures in Wonderland.  What's nice about the book is the left side of each page is in Polish and the right side in English.  You can also download an audio MP3 file for each book and excercises.  I might try one of them to see how that works.  The book was 20 ZL($7) and I think worth it.

The afternoon my conversation went on to 2:30PM and a little later I talked with cousin Andrzej. It's kind of humorous, I've been looking for people to speak with in English and all this time I could have been speaking more with Andrzej.  He's as interested in improving his English as I am my Polish.

Gorący dzień dzisiaj, 32c, słoneczne i rano rozmów. Ja w końcu kupić książkę szukałem w Starym Bowar w księgarni Omnibus. Nazywa się "Czytamy w originale Wielkie powieści" (Czytamy oryginalne wielkie powieści). To książka z Robinson Crusoe, The Secret Garden, The Adventures of Tom Sawyer, The Adventures of Sherlock Holmes i Alicja w Krainie Czarów. Co znajduje się ładny temat książki jest po lewej stronie każdej strony jest w języku polskim i po prawej stronie w języku angielskim. Można również pobrać plik audio MP3 dla każdej książki i ćwiczenia. Mogę spróbować jednego z nich, aby zobaczyć jak to działa. Książka została 20 ZŁ ($ 7) i myślę, że warto.

Po południu rozmowie udał się do 14:30, a nieco później rozmawiałem z kuzynem Andrzej. To trochę zabawne, szukałem ludzi mówić po angielsku i przez cały ten czas mogłem być mówienia więcej z Andrzejem. On jako zainteresowana poprawą jego angielski jak ja mój polski.

No comments:

Post a Comment