Saturday, June 05, 2010

Saturday Morning.







We had a nice day. Did the food shopping thing, 137zl for the week, met with Z for two hours at Kandulski's and then in the evening went to Goscienniec-Sucholeski, a family owned restaurant near our house to have dinner with our friends from England. They are the ones who gave me the Peasant Prince book for my birthday.

The book is interesting for me because it is about the life of Tadeusz Kosciuszko in the United States during the American Revolution. I didn't know that it was his plans for building West Point in New York that Benedict Arnold was going to sell to the British. Upon discovery, Arnold was branded a traitor to the U.S.

Upon returning home after dinner we discovered a concert on TV by Peter Gabriel so instead of writing this blog earlier we watched the concert. Therefore I didn't write this until 4AM when I woke up for the first time :-)

Mieliśmy dobry dzień. Czy coś zakupów żywności, 137zl za tydzień, spotkał się z Z przez dwie godziny w Kandulski, a potem wieczorem udał się do Goscienniec-Sucholeski, rodzinny restauracji w pobliżu naszego domu na kolację z przyjaciółmi z Anglii. Oni są tymi, którzy dali mi Stronnictwa książki Prince na moje urodziny.

Książka jest interesujące dla mnie, ponieważ jest o życiu Tadeusza Kościuszki w Stanach Zjednoczonych w czasie rewolucji amerykańskiej. Nie wiedziałem, że jego plany budynku West Point w Nowym Jorku, że Benedict Arnold zamierzał sprzedać do Brytyjczyków. Po odkryciu, Arnold był zdrajcą marką w USA

Po powrocie do domu po kolacji odkryliśmy koncert w telewizji przez Peter Gabriel więc zamiast pisać tego bloga wcześniej oglądaliśmy koncert. W związku z tym nie pisałem tego do 4AM kiedy obudziłem się po raz pierwszy :-)

No comments:

Post a Comment