Tuesday, March 09, 2010

Heating Crisis.

After a morning of cleaning house, it seemed to be getting a little colder in the house instead of warmer with the sunshine coming in and that's when I discovered our water heater was no longer working and the temperature had dropped from 55 down to 10. Plus the light was flashing on the counter so I knew that wasn't a good thing. I had no idea what that meant and couldn't find the answer in the manual, all I knew was that the water was cold and no heat was coming out of the radiators. I thought maybe the gas company had cut off our gas because we still haven't received the bill for the last two months for payment. I did call them last week and they said they would send a duplicate last Friday but we haven't received it yet. So the next step was to call the landlord to ask for his assistance but he wasn't answering his phone.

On the heater was the phone number to the installer of the unit so I called him. He didn't speak English but I was able to tell him the problem, where we lived and he said he would be here in an hour to look at the unit.

He arrived, looked at the unit and said the flashing light meant that the unit was not getting any water. In the morning it was working well, but in the afternoon it stopped. We didn't do anything to the unit so I don't know why all of a sudden the water stopped flowing. He fixed the problem, wrote me out a bill for 50 zl, which I paid and will give to the landord to take off of next months rent. So the crisis is over and we have heat again.

Po rano sprzątanie domu, zdawało się być coraz zimniej trochę w domu zamiast ciepłych słonecznych z najbliższych i to gdy odkryłem naszych podgrzewacz wody już nie działa, a temperatura spadł z 55 do 10. Plus światło migające na liczniku, więc wiedziałem, że nie było dobrze. Nie miałem pojęcia, co to oznacza i nie może znaleźć odpowiedzi w podręczniku, Wiedziałem to, że woda była zimna i ciepła nie wychodził z grzejnikami. Myślałem, że może gazowni odciął naszego gazu, bo jeszcze nie otrzymał rachunek za ostatnie dwa miesiące do zapłaty. Zrobiłem do nich dzwonić w ubiegłym tygodniu i powiedzieli, że oni wysłać dwóch egzemplarzach w ostatni piątek, ale nie otrzymaliśmy jeszcze jej. Tak więc następnym krokiem było połączenie wynajmującemu prosić o pomoc, ale nie był w odpowiedzi na jego telefon.

Na grzejnik był numer telefonu do instalatora jednostki więc zadzwoniłem do niego. On nie mówi po angielsku, ale byłem w stanie powiedzieć mu problem, gdzie żył i powiedział, że będzie tu godzin patrzeć na jednostkę.

Przyjechał, popatrzył na jednostki i powiedział, że migające światło oznacza, że jednostka nie otrzymuję żadnych wody. Rano pracował dobrze, ale w godzinach popołudniowych został zatrzymany. Nie robić nic, aby jednostka, więc nie wiem dlaczego nagle woda przestała płynąć. Utkwił problem, napisał mi na rachunek za 50 zł, które zapłaciłem i da landord do startu następnego czynszu miesięcy. Więc kryzys się skończy i mamy ciepła ponownie.

No comments:

Post a Comment