Tuesday, March 16, 2010

Doctor, Żurek, Spring.


Anna Dan, a reader of my blog, sent this to me and it so exceptional I wanted to share it with you. Double click on the screen and then click on the four little arrows on the bottom right to get the full screen effect.

I awoke at 7:30AM to prepare for my return trip to the doctors office to make an appointment to see him. I arrived at 8:30AM but he hadn't arrived yet. This time I was prepared for a long waiting period, I took my Polish book to study and make use of the the time. At 8:45AM he arrived, we said hello briefly and he went into his office. An hour and a half passed and still no action so I went to the receptionist to see how much longer. She said he was talking with a colleague and when he was was done he would come out to me. Finally at 11:10AM he came out and I went in to see him. We talked for about 20 minutes and established April 7th at 10AM for the appointment time. Finally I have an appointment and will plan on spending the day waiting to see him then. The best medical plan in Poland is..............don't get sick.

Back at home Joan and I talked about our visit soon from a reader who is in Hungary now on a Fullbright award but will visit us on the 25th of March for two days. I have our days pretty well planned out and we are both looking forward to her visit with us.

Żurek is one of the good things about winter. Yes, you can eat it anytime during the year but it is especially good in winter when it is cold outside. Joan was preparing it today and I was cutting up the smoked bacon that goes in it when I discovered the bacon was not good so I had to make a trip to the store to buy new bacon. It always amazes me how one element left out of a soup can change its taste so much, like the kind of sausage we use in Żurek. There are many kinds of kiełbasa but the best kind we have found is kabanosy. It's a very small in size kiełbasa but the taste it adds to the Żurek is very good.

Last night it lightly snowed again but the sun was out today and the snow is mostly gone now. I saw a sign of spring coming home past Rondo Kaponiera. While waiting at a stop light I noticed that the crocus were already starting to bloom. Come on, Spring.

Anna Dan czytelnika mojego bloga, wysłał do mnie i tak wyjątkowych chciałem podzielić się nim z wami.

Obudziłem się na 7:30 na przygotowanie się do mojej drodze powrotnej do biura lekarzy, aby umówić się z nim zobaczyć. Przyjechałem o 8:30 ale jeszcze nie nadeszła. Tym razem byłem przygotowany na długi okres oczekiwania, wziąłem polska książka do nauki i wykorzystania czasu. Przy 845: jestem przybył, powiedzieliśmy hello krótko i poszedł do swojego biura. Półtorej godziny minęło i nadal nie ma działania, więc udałem się do recepcji, aby zobaczyć, jak długo. Ona mówi, że rozmawiał z kolegą i kiedy zostało zrobione, że przyjdzie do mnie. W końcu na 11:10 wyszedł i udał się do niego. Rozmawialiśmy o 20 minut i ustanowił 7 kwietnia na 10AM do czasu powołania. Wreszcie mam powołania i planu wydatków dzień czeka na niego czasu. Najlepszych medycznych planu Polska jest .............. nie chorują.

Po powrocie do domu Joan i ja rozmawialiśmy o naszej wizycie tylko od czytelnika, który jest na Węgrzech, teraz nagroda Fullbright ale odwiedzą nas na 25 marca na dwa dni. Mam naszych czasach dość dobrze zaplanowane i oboje się doczekać jej wizyty u nas.

Żurek jest jednym z dobrych rzeczy o zimie. Tak, można go jeść w każdej chwili w ciągu roku, ale jest szczególnie dobre w zimie, kiedy jest zimno. Joan przygotowywał ją dzisiaj i jestem rozcinaniu boczek wędzony, że idzie w nim, gdy odkryłem, boczek nie był dobry, więc musiałem zrobić wycieczkę do sklepu w celu zakupu nowych boczku. Zawsze zdumiewa mnie jak jeden element w lewo z zupy można zmienić jej smak tak dużo, jak rodzaj kiełbasy, których używamy w Żurek. Istnieje wiele rodzajów kiełbasy, ale najlepiej rodzaju znaleźliśmy się Kabanosy. Jest to bardzo mały w rozmiar, ale kiełbasa smak poprawiał Żurek jest bardzo dobra.

Ubiegłej nocy znów lekko śnieg, ale słońce na dziś i śnieg jest głównie gone now. Widziałem znak wiosny Coming Home przeszłości Rondo Kaponiera. Czekając na światło stop zauważyłem, że krokusy już od rozkwitnąć. Come on, Spring.

No comments:

Post a Comment