Tuesday, December 29, 2009

Post and agent.

Today I finally learned that there is a forwarding service at the post office. All you have to do is get the form "Przekierowanie przesyłek pocztowych na nowy adres" (forward mail to new address), pay 4.5 zl and all mail will be forwarded for the next year. I found it out because someone from the U.S. sent a Christmas package to the old address and in chatting with them yesterday I asked where they sent it. They sent it to the old address because they couldn't find the new address I gave them.

It was also the day the agent from PZU Insurance came to talk about signing up with them for our car insurance. The young agent was on time, brought a laptop and a printer. After going over my old policy he said he had the same full coverage in PZU and because of my good driving record, no tickets or accidents in 8 years, the discounts they offered would lower my cost from 1700zl ($592)to 1300zl ($481) per year.

Naturally, with the same coverage and savings we made a new contract that takes effect the day the old one expires. He also made me aware that I have to notify the old company, in writing, that I am not signing up with them for the next year and if I didn't do that they would automatically charge me for the mandatory insurance portion of the policy. He even brought a form that he filled out and told me where to take it, to get it signed and stamped and to keep it in my own records just in case they charged me. It took about an hour and a half to conclude the paperwork. We went outside to our garage where he took pictures of the car and it's registration number, inconviently hidden in the back of the car underneath the rug that hides the spare tire. We looked all over the car for it, couldn't find it, so he had to call another agent who knew where it was.

Dzisiaj wreszcie dowiedziałem się, że istnieje usług spedycyjnych na poczcie. Wszystko co musisz zrobić, to dostać się do "przesyłek pocztowych Przekierowanie na nowy adres" (forward poczty na nowy adres), zapłacić 4,5 zł, a wszystkie wiadomości będą przesyłane na następny rok. Znalazłem go, bo ktoś z USA wysłał pakiet Bożego Narodzenia do starego adresu i rozmawiając z nimi wczoraj pytałem, gdzie wysłał je. Wysłali go do starego adresu, ponieważ nie mógł znaleźć nowego adresu Dałem im.

Był to także dzień agenta z PZU przyszedł, aby porozmawiać o podpisanie z nimi na nasze ubezpieczenie samochodu. Młody agent był na czas, przyniósł laptopa i drukarki. Po wyjściu na mojej starej polityki powiedział, że w tym samym pełne pokrycie w PZU, ze względu na moje dobre wyniki jazdy, bez biletów lub wypadków w 8 lat, zniżki są oferowane będzie niższy koszt od 1700zl my (592 dolarów) do 1300zl (481 dolarów) rocznie.

Oczywiście, z tym samym zakres i oszczędności podjęliśmy nowe umowy, które wchodzi w życie z dniem starego wygasa. Dokonał też uświadomiłem sobie, że muszę powiadomić starego przedsiębiorstwa, na piśmie, że nie jestem podpisanie z nimi na następny rok, a jeśli nie zrobiłem, że będą automatycznie za mnie za część obowiązkowego ubezpieczenia od polityki . Nawet wniesiona w formie, że wypełnisz i powiedział mi, gdzie zgłosić się, aby uzyskać to podpisane i opieczętowane i utrzymanie go w moim rekordy tylko na wypadek, gdyby opłata mnie. To trwało około półtorej godziny do zakończenia formalności. Wyszliśmy do garażu, gdzie wziął zdjęcia samochodu i jego numer rejestracyjny, inconviently ukryta w tylnej części samochodu pod dywan, że ukrywa koła zapasowego. Patrzyliśmy całego samochodu to nie mogłem go znaleźć, więc musiał połączyć się z innym agentem, który wiedział, gdzie to było.

No comments:

Post a Comment