Thursday, September 17, 2009

Z day



Shopping day today because tomorrow we will be getting ready for our trip. We had coffee with Z around 2PM and then returned home to do a little house cleaning before we left.

Joan is making the first Żurek since we moved into the new place. Seems like a long time since we had it and so I'm anxious for dinner :-)

I went to Google maps and printed out some close ups of streets in Grudziądz so I won't get lost trying to find Janeks place. Also looked at the family tree and realized there is still information I don't have about some of his brothers and sisters. He has or had 12 siblings and I only know details on 5 of them so I wrote out a sheet of questions I hope he can answer..................and I hope I can ask in Polish.


Robiący zakupy dzień dzisiaj ponieważ jutro przygotujemy się dla naszej podróży. Mieliśmy kawę z Z dookoła 2PM i wtedy wróciliśmy do domu by robić trochę domu czyszczący przed my wyruszył.

Joan robi pierwszy Żurek odkąd ruszyliśmy się do nowego miejsca. Wydaje się jak długi czas odkąd mieliśmy to i tak jestem niespokojny dla obiadu :-)

Poszedłem do map Google i wydrukowałem kilka zamknięty ups ulic w Grudziądz tak nie zgubię się próbowania znaleźć miejsce Janeks. Też popatrzany na drzewo genealogiczne i zrealizowany tam jest cicha informacja, której nie mam o kilku z jego braci i sióstr. On ma albo miał 12 rodzeństwa i tylko znam szczegóły na 5 z nich tak wypisałem arkusz pytań, które mam nadzieję, że on może answer..................and mam nadzieję, że mogę poprosić po polsku.

No comments:

Post a Comment