Friday, June 12, 2009

Busy day

Busy day today. I left home at 8:10AM, went to Fiat and picked up my summer tires. from there my next stop at the Kodak shop because I needed two passport size pictures to reapply for my International Drivers License. It expires August 1st, takes 4-6 weeks to get back so I had to get it in the mail today before we left on vacation. I parked, walked down Gruńwaldska to the shop and it wasn't there anymore. Vanished. Gone. Out of business. I wasn't sure where to go but remembered a place I first went to with Marek Paluch in 2003 and drove to that place in the center of town.

Inside I asked if they did passport photos, they said yes, I sat down, they took a picture and said return in one hour. I also had to get copies of both sides of my Illinois drivers license to go with the pictures for my IDP so I went to a copy place and did that. I returned an hour later to Kodak, paid 25zl and received 3 pictures.

Now it was off to the post, to send the application in via airmail. A long line waited for me, I waited my turn and mailed off the application.

From there I went off to King Cross to purchase the remaining underwear I needed, found a bonus where you get 3 pairs for 10ZL and 9 pairs.

It was almost 3PM by then and I had an appointment to get my tires changed at a place recommended by Zbyszek. Baranowski's garage, where with owner spoke english, actually lived in Conneticut for four years and was easy to communicate with. His workers changed the tires, he charged 60zl to balance and put them on, we talked for a while and then called Z to make our meeting at Kandulski's for coffee.

The meeting over, the three of us went to a furniture store nearby, Polskie Meble, looked at more pieces and will keep it in mind for our July shopping trip. He then gave us his GPS unit to use on our trip next week and showed me how to use it. What a nice thing to do!!


Zajęty dzień dzisiaj. Opuściłem dom o 8:10AM, poszedł do Fiata i podniósł moje lata opony. stamtąd moje następne zatrzymanie przy sklepie Kodaka ponieważ ja potrzebne dwa zdjęcia rozmiaru paszportu by ponownie zaaplikować dla mojego Międzynarodowego Kierowców Pozwolenia. To wydycha sierpień 1., zajmie tygodni 4-6 by otrzymać z powrotem tak musiałem dostać to w poczcie dzisiaj przed my wyruszyłem na wakacjach. Zaparkowałem, zszedłem Gruńwaldska do sklepu i to nie było tam więcej. Zniknięty. Miniony. Z biznesu. Nie byłem pewny gdzie pójść ale zapamiętał miejsce po pierwsze poszedłem do z Marek Paluch w 2003 i popędziłem do tamtego miejsca w środku miasta.

Wewnątrz ja poprosił czy oni zrobili fotografie paszportu , oni powiedzieli tak, siadałem, oni zrobili zdjęcie i powiedzieli powrót w jednej godzinie. Też musiałem dostać kopie obu stron mojego Illinois kierowców pozwolenia by pójść z obrazami dla mojego IDP tak poszedłem do miejsca kopii i zrobiłem tamto. Zwróciłem godzinę później By robić zdjęcia kodakiem, zapłaciłem 25zl i otrzymałem 3 zdjęcia.

Teraz to było precz do poczty, by posłać aplikację przez pocztę lotniczą. Długa linia czekała na mnie, czekałem mojego obrotu i wysłałem precz aplikację.

Stamtąd wyruszyłem do Króla Krzyża by nabyć pozostającą bieliznę potrzebny, znalazłem premię gdzie dostajesz 3 pary dla 10ZL i 9 par.

To było prawie 3PM do wtedy i miałem umówiony termin by dostać moje opony zmienione przy miejscu polecanym przez Zbyszek. Garaż Baranowski , gdzie z właścicielem powiedział zangielszczyć, faktycznie zamieszkał w Conneticut przez cztery lata i był łatwy by zakomunikować się z. Jego pracownicy zmienili opony, on naliczył 60zl by być w równowadze i położyć na nich, powiedzieliśmy na chwilę i wtedy nazwaliśmy Z by zrobić nasze spotkanie w Kandulski dla kawy.

Spotkanie wszędzie, trzy z nas poszli do mebli sklepu pobliskiego, Polskie Meble, popatrzeli na więcej kawałków i będą mieć na uwadze to na nasz lipiec robiący zakupy podróż. On wtedy dał nam jego GPS jednostkę by użyć na naszej podróży w przyszłym tygodniu i pokazał mi jak użyć tego. Jaka miła rzecz by czynić!!

No comments:

Post a Comment