Wednesday, February 25, 2009

Spring and taxes.

The snow is almost gone, looks a little like spring. We met today with Zbyszek at our usual place and talked for a few hours. We talked about the benefits of owning a house and it's drawbacks. He's checking into those city owned flats that we've heard about but it's all word of mouth so he's asking his friends about them.

Really getting anxious for spring, we're tired of staying inside so much and need to get out more often.

It's tax time and we haven't received any yet from Social Security about last years earnings so I had to call the embassy in Warsaw. The first call I was put on hold, waited 15 minutes and hung up. The second call I was told the Federal Benefits Unit, the department that takes care of this kind of thing, was only open from 2PM until 4:45PM. Nice hours!! I called back after 2PM, waited 10 minutes and finally got through. I talked with the lady in charge last month about our change of address so I knew who to ask for. She said she would make a copy of our return information and send it out tomorrow. We should have it in a week. A normal mailed letter takes as long as a priority letter to the U.S........5 days. The mail system needs revising, I think.


Śnieg jest minionym prawie, wygląda na trochę jak wiosna. Spotkaliśmy się dzisiaj ze Zbyszek przy naszym zwykłym miejscu i powiedzieliśmy przez kilka godzin. Powiedzieliśmy o korzyściach o posiadaniu domu i to jest wady. On sprawdza te miasto posiadło mieszkania, które usłyszeliśmy dookoła ale to jest cała plotka tak on pyta jego przyjaciół o nich.

Naprawdę dostający się niespokojny dla wiosny, jesteśmy zmęczeni z pozostawania wewnątrz tylu i potrzebujemy wyjść bardziej często.

To jest podatkowy czas i nie otrzymaliśmy żadnego jeszcze z ZUS o ostatnich zarobkach lat tak musiałem nazwać ambasadę w Warszawie. Pierwsza rozmowa byłem położony tymczasowo zatrzymany, czekałem 15 minut i zawiesiłem. Druga rozmowa byłem powiedziany Federalną Korzyści Jednostkę, dział, który zajmuje się tym rodzajem rzeczy, był tylko otwarty od 2PM aż do 4:45PM. Godziny miłej!! Oddzwoniłem po 2PM, czekałem 10 minut i w końcu przedostałem się. Powiedziałem z panią pełniący obowiązki ubiegły miesiąc o naszej zmianie o adresie tak znałem, którego by pytać dla. Ona powiedziała, że ona zrobi kopię z naszej informacji powrotu i wysłałaby temu poza jutro. Powinniśmy mieć to za tydzień. Normalny wysłany list bierze tak długo jak list pierwszeństwa do dni U.S........5. Potrzeby systemu poczty rewidujące, myślę.

No comments:

Post a Comment