Saturday, November 08, 2008

Doctors visit!

I couldn't take it anymore today. Last night was spent coughing and coughing. I didn't sleep much and the coughing was strong it was making my right side back hurt everytime I coughed. I called an acquaintance and made arrangements to see a doctor this morning. She told me is wasn't good to let this go on for two weeks, prescribed Doxycyclinum, an antibiotic to take for the next 5 days. She also prescribed Thiocodin to be taken each night before bed. This will help me sleep through the night without waking up. I told her Joan had the same thing as I and she prescribed enough medication for both of us. I went straight to the Apteka and filled the prescriptions. Cost 17zl.($5.89) If we are not making progress in 3 days I am to call her back. When this is over and we are well again we're going to get flu shots. Our first time ever for that.

The weather hasn't changed, still gray, cloudy and a little rain. I hope it clears up by Nov. 11th for the celebration day.

In 1918, after 123 years of being divided up by Russia, Austria-Hungary, and Prussia (Germany), the Polish state was reborn and regained its independence. It was the end of World War I and the defeat of all three occupiers. Poland finally reclaimed its national identity. Western Poland, including Poznan, had been part of Prussia during this long occupation. It's also St. Martin's Day, the parton saint of Poznan, and I walked down to watch the parade on Swiety Marcin Street. Special pastries - called Rogal Marcinski - are sold by all of the pastry shops. They are large croissants with nuts and poppyseed filling. There are differences of opinion on who makes the best. Zbysek says it's the shop "Expressowa" while Joanna says it's the "Elite Shop" We had them at Kandulski's and they were good there also.


Nie mógłbym wziąć tego więcej dzisiaj. Ubiegłej nocy był wyczerpany kaszleć i kaszleć. Nie spałem dużo i kaszleć było silne to robiło mój prawa strona w tył raniło everytime kaszleć. Zawołałem znajomość i zrobiłem przygotowania by odwiedzić doktora dzisiaj rano. Ona powiedziała, że jest nie byłem dobry by pozwolić temu pójść dalej przez dwa tygodnie, przepisałem Doxycyclinum, antybiotyk by wziąć przez następne 5 dni. Ona też przepisała Thiocodin by być wzięta każda noc przed łóżkiem. To pomoże mi spać przez noc bez budzenia się. Powiedziałem, że jej Joan ma tę samą rzecz jak ja i ona przepisała dość leczenia dla obu z nas. Poszedłem prosto do Apteka i wykonywałem nakazy. Kosztowany 17zl.($5.89) Jeżeli nie robimy postępu w 3 dniach mam nazwać jej plecy. Kiedy to jest wszędzie i czujemy się dobrze znowu mamy dostać strzały grypy. Nasz pierwszy czas kiedykolwiek dla tamtego.

Pogoda nie zmieniła, cicha szarość, pochmurna i trochę deszczu. Mam nadzieję, że to sprząta do listopada 11. na dzień celebrowania.

W 1918, gdy 123 lata bycia podzielone przez Rosję, Austro-Węgry, i Prusy (Niemcy), polski stan odżywał i odzyskał jego niezależność. To był koniec pierwszej wojny światowej i porażki wszystkich trzech posiadaczy. Polska w końcu nawróciła jego narodową tożsamość. Zachodniej Polska, włączając Poznań, był część Prus podczas tego długiego zajęcia. To jest też św. Martina Dzień, święty partonu Poznania, i zszedłem obserwować paradę na Swiety Marcin Ulicy. Specjalni ciasta - nazwany Rogal Marcinski - są sprzedane przez wszystkie ze sklepów ciasta. Oni są wielkim croissants z orzechami i poppyseed napełniającym się. Są różnice opinii, na których robią najlepiej. Zbysek mówi, że to jest sklepu "Expressowa" podczas gdy Joanna mówi, że to jest "Elity Sklep" mieliśmy ich w Kandulski i oni byli dobrzy tam też.

No comments:

Post a Comment