Wednesday, August 13, 2008

Small world!

I had a reader of this blog send me an email a few days ago that was very interesting for me and proves what a small world it is.

He is from Pennsylvania and is married to a Polish woman from the village of Przyjma. For me, that is very interesting because Przyjma is a small village, 4 km north of Golina and the birthplace of my grandfather Adam Kazmierczak. He said his wife has family there and they come back to visit about once a year.

Naturally that aroused my genealogical curiosity so I sent him the birth record of my grandfather containing the name of witnesses and godparents names to see if his wife recognized any of them. She said she knew the name Kazmierczak and that a family with that name still lives there. His godmother was Antonina Kazmierczak. That news got my research juices flowing.

Now, I know all about my grandfather, his brothers and sisters and their children but about my great grandfather I have not been able to find out much about his brothers and sisters. Antonina is a mystery as to how she is related. Maybe my cousins in Golina know if the family in Przyjma is related. I'll have to ask.


Miałem czytelnik tego blog wysyłają mi email kilka dni temu, które bardzo interesowały dla mnie i udowadniają jaki mały świat to jest.

On jest z Pensylwanii i jest żonaty do polskiej kobiety od wsi Przyjma. Dla mnie, to bardzo interesuje ponieważ Przyjma jest mała wieś, 4 km na północ od Golina i miejsce urodzenia mojego dziadka Adama Kazmierczaka. On powiedział, że jego żona ma rodzinę tam i oni wracają bywać dookoła raz na rok.

Naturalnie, które budziło moja genealogiczna ciekawość tak wysłałem mu zapis urodzenia mojego dziadka zawierającego imię świadków i rodziców chrzestni nazw by zobaczyć jeżeli jego żona rozpoznała jakiekolwiek z nich. Ona powiedziała, że ona zna imienia Kazmierczak i że rodzina z tamtymi martwymi naturami imienia tam. Jego matka chrzestna była Antonina Kazmierczak. Tamte wiadomości dostały moje soki badań płynne.

Teraz, wiem wszystko o moim dziadku, jego braciach i siostrach i ich dzieciach ale o moim wielkim dziadku, którego nie mogłem wynajdować dużo o jego braciach i siostrach. Antonina jest tajemniczość co do jak jej jest spokrewniona. Być może moi kuzyni w Golina wiedzą jeżeli rodzina w Przyjma jest spokrewniona. Będę musiał poprosić.

No comments:

Post a Comment