Friday, August 08, 2008

Family

I was looking at the pictures of Nora's blog in America and thinking what a wonderful experience she has had in America. 17 years old, her first time in America and she has had a dream vacation thanks to cousin Kim Dittenber and her family. Of all the pictures I have seen from her, the best was the one of the Michigan Rajewski Family reunion. More than 40 people gathered in one place to celebrate their family together. Tomorrow she returns to her own family and I can't wait to see her at Christmas and talk about her visit.

We stayed at home today except for a long walk in the afternoon. I was able to establish an FTP site where I can put files and I've used it to put the Kazmierczak family tree and outline on this blog. Cousin Krzysztof Kupiński had been kind enough in the past to post the files for me but now I can do it on my own.

I did a lot of Internet reading of the history of Jan Henry Dąbrowski, he wrote the national anthem of Poland, and maybe tomorrow Joan and I will go to Winna Góra to see the place where he lived.


Patrzałem na obrazy Nory blog w Ameryce i myślałem jakie cudowne doświadczenie ona miała w Ameryce. 17 lat mającej, jej pierwszy czas w Ameryce i ona miała wakacje snu dzięki czemuś kuzyna Kim Dittenber i jej rodzina. Wszystkiego obrazy zobaczyłem od niej, najlepiej był jeden z Michigan Rajewski Zjazdu rodzinnego. Więcej niż 40 ludzi zebrały się w jednym miejscu by celebrować ich rodzinę razem. Jutro, którego ona zwraca do jej własnej rodziny i nie mogę czekać by zobaczyć jej w Bożym Narodzeniu i powiedzieć o jej wizycie.

Pozostaliśmy w domu dzisiaj poza długim spacerem po południu. Mogłem założyć miejsce FTP gdzie mogę położyć pliki i użyłem tego by położyć drzewo genealogiczne Kazmierczak i zarys na tym blog. Kuzyna Krzysztof Kupiński był dość uprzejmy w przeszłości by posłać pliki dla mnie ale teraz mogę zrobić to na moim własnym.

Zrobiłem dużo Internetu czytający historii Jana Henry Dąbrowski, on napisał hymn państwowy Polski, i być może Joan jutro i ja pójdę do Winna Góra by zobaczyć miejsce gdzie on żył.

No comments:

Post a Comment