Thursday, March 27, 2008

Spacer!(Walk)

Ham, Kabanosy, bacon and sausages.
The new church
Remodel
I went for a walk today the meat store where I bought smoked bacon, thin sausage(kabanosy), Śląska sausage for lunch and ham for lunches.

Smoked bacon..88 cents
4 kabanosy..$2.43
6 Śląska sausage..$3.05
Lunch ham 1/4 lb..$3.15
The smoked bacon and kabanosy I will use tonight to make Żurek Staropolski for dinner.

I walked past the neighborhood church, another "modern" designed church and not a favorite of mine. I would still rather be going to church in one of the old churches but this is the closest one to us. It reminds me of the ugly newer church in Golina. Fortunately the old church is still there but only used on Sunday for a 4PM mass. It's the church of my ancestors and was saved from being moved to another town as part of a historic building area.

Just past the church is another of the many buildings that are being remodeled. In another 6 months it will look like a new building.

I had to go to IKEA today to get a small rug for underneath my computer chair. I figured it would be easy find the rug department since we have been there several times and know where things are. Boy, was I wrong. They are remodeling the building, adding a second story and everything is different. It took me a while to find the rug department, the ones they had were too big for what I wanted and I ended up buying two very small pieces of rug.

Another week and it will be 8 months since we arrived in Poznań. We both feel the same, we're happy to be here and happy with our mutual decision to move here. We look forward to Joan's being able to walk again so we can start discovering Poland. There are so many places we would like to see and experience. Our lease is up on this flat on August 8th and we are considering other places to live outside of Poznań. We like Poznań, make no mistake about that. Our flat is in a good location, we can easily go anywhere by public transportation and there is still a lot we have to see but we would like to have our own house and not live in a flat. We still want to see the seaside of Gdansk and the mountains in the south. The south interests me because my paternal grandfather came from that area and that is of genealogical interest to me. I haven't spent anytime yet researching his side of my family ties and, if it gives me the same results as the research of my maternal side of the family, I think it will be another great awakening of my Polish roots. I have a deed of property in Babice and i think that will help me track relatives in that area.

Poszedłem na spacer dzisiaj sklep mięsa gdzie kupiłem bekon wędzony, cienka kiełbaska(kabanosy), kiełbaska Śląska dla posiłku południowego i szynki dla lunches.Smoked bacon..88 centów
4 kabanosy..$2.43
6 Śląska kiełbaski..$3.05
Posiłku południowego szynki 1/4 funt..$3.15
bekon wędzony i kabanosy użyję dzisiaj wieczorem by zrobić Żurek Staropolski dla obiadu.

Chodziłem za kościołem sąsiedztwa , innym "nowoczesnym" zaprojektowanym kościołem i nie faworyt mojego. Jeszcze raczej szedłbym do kościoła w jednym ze starych kościołów ale to jest najbliższy jeden (kościołów) do nas. To przypomina mi o brzydkim bardziej nowym kościele w Golina. Na szczęście stary kościół jest jeszcze tam ale tylko używany w niedzielę dla 4PM masy. To jest kościół moich przodków i był uratowany od bycia ruszony do innego miasta jak część historycznej powierzchni zabudowań.

Właśnie za kościołem jest inny z dużo budynków, które są przemodelowywane. W innym 6 miesięcy to będzie wyglądać jak nowe budynek.
Musiałem pójść do IKEA dzisiaj by dostać mały pled dla poniżej mojego krzesła komputera. Wyobraziłem, że to byłoby łatwe odkrycie dział pledu odkąd byliśmy tam kilka razy i wiemy gdzie rzeczy są. Chłopiec, był ja źle. Oni przemodelowują budowę, dodają drugą historię i wszystko jest różne. To wzięło mi chwilę by znaleźć dział pledu , jedne, które oni mieli byli za duży dla czego chciałem i zakończyłem kupowanie dwa bardzo mały kawałki pledu.

Inny tydzień i to będzie 8 miesięcy odkąd przybyliśmy do Poznań. Oboje czujemy to samo, jesteśmy szczęśliwi by być tutaj i szczęśliwi z naszą wzajemną decyzją by ruszyć się tutaj. Oczekujemy możenia Joan chodzić znowu tak możemy zacząć odkrywanie Polski. Tam są tak dużo miejsc, które chcielibyśmy zobaczyć i doświadczyć. Nasza dzierżawa jest w górze na tym mieszkaniu w sierpniu 8. i rozważamy inne miejsca by żyć na zewnątrz Poznań. Lubimy Poznań, nie robią żadnej pomyłki dookoła tamtym. Nasze mieszkanie jest w dobrej lokalizacji, możemy łatwo pójść gdziekolwiek przez publiczny przewóz i tam są cichy dużo musimy zobaczyć ale chcielibyśmy mieć nasz własny dom i nie zamieszkać w mieszkaniu. Jeszcze chcemy zobaczyć wybrzeże Gdańska i gór na południu. Południe interesuje mnie ponieważ mój ojcowski dziadek pochodził z, że obszaru i który jest genealogicznego zainteresowania {odsetki} do mnie. Nie wydałem kiedykolwiek jeszcze badającego jego stronę mojego więź rodzinna i, jeżeli to daje mi te same wyniki jak badania mojej matczynej strony rodziny, myślę, że to będzie inne wielkie przebudzenie moich polskich korzeni. Mam czyn własności w Babice i myślę, który pomoże mi wyśledzi krewnych w tamtym obszarze.

No comments:

Post a Comment