Thursday, October 11, 2007

Haircut

Before
After
Dominik at work.


David's cousin Pola found out that I wanted to get my haircut with someone that could speak English. So she told me to call this salon and talk to Ola cause she spoke English and I did. I made an appointment at 2PM and I got there on time. I went in and said as good as I could that I had a 2 o'clock with Ola. This one women who spoke a little English said Ola doesn't come in till 4. She said Ola is just the receptionist and doesn't cut hair! So she said Dominik could do it. Well I showed her what I needed and we got started. Then I told her I have a natural wave on top my head and the other lady came over and told her in Polish what to do. I was afraid it would turn out bad without proper communication but I felt brave because I needed a haircut. Well she used 2 different scissors, a trimmer and a thinning shears. Then she worked thru my hair cream then spray and finishing spray. The back of my hair looks better than it did when I had it done in Chicago. The front is different and I won't really know until I wash it and see how it drys. It cost about the same as in Chicago and I'm really glad I did it. Yes, I gambled and won and felt brave. In the name of vanity. Joan

Joan was really brave to have her hair cut without English being spoken but that is my wife Joan. She came to Poland for me and her courage inspires me. She is what makes my life possible.

As for our blog, you can see I have removed the advertisements. I don't think they belong on my site.

Even though this site is a day to day account of our activities, my purpose is to search for my ancestors. I think that after we have a car and can travel outside of Poznań, I will visit the different archives to find out more about my roots. My great grandfathers on both sides of my parents are my source of interest. They must have had brothers and sisters, and those relatives I want to find.


Davida kuzyna Pola dowiedział się, że chciałem dostać moje ostrzyżenie z kimś, który mógłby mówić po angielsku. Tak ona powiedziała, żebym nazwał ten salon i powiedzieć do powodu Oli ona mówiła po angielsku i zrobiłem. Zrobiłem umówiony termin przy 2PM i dostałem się tam na czas. Wszedłem i powiedziałem tak dobry jak mógłbym, że miałem 2 godzinę z Olą. To jedne kobiety, które powiedziały mała angielska powiedziana Ola nie wchodzi aż do 4. Ona powiedziała, że Ola jest właśnie recepcjonista i nie tnie włosów! Tak ona powiedziała, że Dominik mógłby zrobić to. Dobrze pokazałem ją co ja potrzebny i my ruszyliśmy się do roboty. Wtedy powiedziałem jej mam naturalną falę na szczycie moja głowa i inna pani przybyła i powiedziała jej po polsku co czynić. Obawiałem się, że to okazałoby się zły bez właściwej komunikacji ale poczułem się odważny ponieważ ja potrzebny ostrzyżenie. Dobrze ona używała 2 różnych nożyc, trymera i cieniejących nożyc. Wtedy ona pracowała przez moją śmietankę włosów wtedy rozpylacz i kończący rozpylacz. Plecy moich włosów wyglądają lepiej niż to zrobiło kiedy kazałem to zrobiony w Chicago. Przód jest różny i naprawdę nie będę wiedzieć aż będę myć to i widzę jak to wysycha. To kosztowany o tym samo jak w Chicago i jestem naprawdę zadowolony zrobiłem to. Tak, uprawiałem hazard i wygrałem i poczułem się odważny. W imię próżność. Joan

Joan była naprawdę odważna by mieć jej włosy ucięte bez angielskiego bycia mówiona ale, które jest moja żony Joan. Ona przyjechała do Polski dla mnie i jej odwaga wdycha mnie. Ona jest co umożliwia moje życie.
Co do naszego blog, możesz zobaczyć, że usunąłem ogłoszenia. Nie myślę, że oni należą na moim miejscu.

Nawet gdyby to miejsce jest dzień do dnia wyliczają się naszej działalności, mój cel ma badać dla moich przodków. Myślę, że gdy mamy samochód i możemy podróżować na zewnątrz Poznań, odwiedzę różne archiwa by wynajdować więcej o moich korzeniach. Moi wielcy dziadkowie na obu stronach moich rodziców są moje źródło ciekawy. Oni musieli mieć braci i siostry, i ci krewni, których chcę znaleźć.

No comments:

Post a Comment