Monday, October 01, 2007

Coffee Cake!


This is to all you cooks. I had a taste for something that I always enjoyed, coffeecake. I found a wonderful recipe in one of my cookbooks (I have many, one that comes in 12 volumes) for apple coffeecake. I looked up all the ingredients for their Polish words. I needed several spices for the topping, cinnamon, nutmeg etc. and I needed flour, brown sugar and soft shortening. The spices come in envelopes and so does baking powder. I looked for soft shortening and I thought it would be in the oil aisle, I found it with the butter (refrigerated). I looked for brown sugar but they didn't have (packing) brown sugar only granulated brown sugar and I thought it would work because it was for the topping. I went to get flour and they had some that said wheat but I couldn't tell if it was wheat that was heavy and dark or wheat that was bleached to look white so I bought potato flour. Well after I got home I started by peeling and slicing the apples (very thin) for the top. I preceded to sift the dry ingredients and then mixed in the egg and milk but it seemed too thick so I put water in to make it so the batter would pour into the baking pan. After the batter was in the pan I topped it with the apple slices and spices then baked for 25 minutes. It looked wonderful in the oven. After dinner that night I looked forward to coffee and coffeecake but I had trouble cutting it. We attempted to eat it but the bites were so dense it took the coffee to get it down. Well it seems you can use the coffeecake for a doorstop! So don't use potato flour for baking! I will try this recipe again with the right flour and I'm going to investigate potato flour. I've used potato flour for thickening soups so I have to make alot of soups to use up this flour. This is a helpful hint from Joan's kitchen.
To jest do wszystkiego, co gotuje. Miałem smak dla czegoś, że zawsze cieszyłem się, rodzaj ciasta. Znalazłem cudowną receptę w jednej z moich książek kucharskich (mam wiele, jeden, które wchodzi 12 tomów) dla rodzaju ciasta jabłka. Poszukałem wszystkie składniki dla ich polskich słów. Ja potrzebny kilka korzeniów dla przewyższania, cynamonu, gałki muszkatołowej i tak dalej i ja potrzebna mąka, cukier nieoczyszczony i miękkie skracanie się. Korzenie wchodzą koperty i tak robią proszek do pieczenia. Poszukałem miękkiego skracania się i pomyślałem, że to byłoby w naftowej nawie bocznej, znalazłem to z masłem (ochłodzony). Poszukałem cukru nieoczyszczony ale oni nie mieli (pakowanie) cukier nieoczyszczony tylko ziarnował cukier nieoczyszczony i pomyślałem, że to pracowałoby ponieważ to było dla przewyższania. Poszedłem dostać mąkę i oni mieli kilka, które powiedziało pszenicę ale nie mógłbym opowiedzieć jeżeli to była pszenica, która była ciężka i ciemność albo pszenica, która była bielona by wyglądać biały tak kupiłem mąkę ziemniaczaną. Znacznie później dostałem się do domu zacząłem przez łupinę i krajanie jabłek (bardzo cienki) dla szczytu. Poszedłem przodem przesiać suche składniki i wtedy mieszałem się w jajku i mleku ale to wydało się zbyt grubym tak wkładam wodę by zrobić to tak zbijaniem się czcionek zlałoby do brytfanny. Gdy zbijanie się czcionek było w rondlu przewyższyłem to z plasterkami jabłka i korzenie wtedy upiekły się przez 25 minut. To wyglądało cudowny w piecu. Po obiedzie tamta noc oczekiwałem kawy i rodzaju ciasta ale miałem kłopot tnący to. Spróbowaliśmy zjeść to ale ukąszenia były tak gęste to wzięło kawę by obniżyć to. Dobrze to wydaje się, że możesz użyć rodzaju ciasta dla przyrządu do utrzymania drzwi otwartych! Tak nie używaj mąki ziemniaczanej dla pieczenia! Spróbuję tę receptę znowu z prawą mąką i mam badać mąkę ziemniaczaną. Użyłem mąki ziemniaczanej dla zagęszczania zup tak muszę zrobić dużo zup by zużyć tę mąkę. To jest pomocna aluzja od kuchni Joan.

2 comments:

  1. Anonymous1:30 AM

    Dear Joan,
    Here is some information about the type of flour you can find in stores.

    1. Maka tortowa typ 450 ( flour for fancy cakes example weedding cake)
    2. Maka krupczatka typ 500 ( flour for cakes and cookies)
    3. Maka wroclawska typ 500 (flour for noodles and pasta)
    4. Maka luksusowa typ 580 ( flour for all cakes, cookies and coffeecakes)
    5. Maka zytnia( rye flour for breads and specialty cakes)

    I hope that you will find this information helpful and will be able to use in the future when you decide to do some baking.

    I am going to send you recipe for cheesecake that is easy to make and is very tasty.

    Good luck with your cooking and baking.

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:26 PM

    Ooh... can I have the cheesecake recipe too?

    Can you add it in the comments section for those of us interested in it?

    Lucie

    ReplyDelete