Thursday, October 18, 2007

Clouds

Did I learn the right words today to say what I want when I go to the meat store to buy smoked bacon?

That was my greatest challenge today, to buy smoked bacon and to say it right. I started out with "Przepraszam za mój słaby po polsku" (Excuse me for my poor Polish) and then proceeded to say what I wanted. The first comment brought an immediate smile to the girl behind the counters face and she was very willing to help me struggle with the rest. I bought the bacon and returned home so that Joan could make the żurek staropolski for tomorrow. Our friend Zybysek is coming over to taste the soup and give his opinion.

Almost all of the rest of the day we spent studying, even though the day was nice enough to go for a walk. We don't want to just get through these lessons, we want to excel in them so we're studying hard each day now.

Joan is preparing to make the cheesecake receipe that she received from Anna. We need to buy a 13" dish for it and will do it this weekend.

When I sit here and write this blog I face the west, with the building opposite us but above the building the sky is always filled with beautiful clouds and I think of the song by Joni Mitchell, Clouds. "So many things I would have done but clouds got in my way". I think that's probably true of most of us.


Nauczyłem się właściwych słów dzisiaj by powiedzieć co chcę kiedy idę do sklepu mięsa by kupić bekon wędzony?

To było moje największe wyzwanie dzisiaj, by kupić bekon wędzony i by powiedzieć to w prawo. Zabrałem się z "Przepraszam za mój słaby Padem polsku" (Przepraszam dla mojego biednego języka polskiego) i wtedy kontynuowałem mówienie czego chciałem. Pierwszy komentarz przyniósł natychmiastowy uśmiech do dziewczyny za lad twarzą i ona była chętnym bardzo by pomóc mi walczyć z resztą. Kupiłem boczek i wróciłem do domu tak, że Joan mogłaby zrobić żurek staropolski dla jutro. Nasz przyjaciel Zybysek przybywa skosztować zupę i dać jego opinię.

Prawie wszystko z reszty dnia spędziliśmy studiowanie, nawet gdyby dzień był dość miły by pójść na spacer. Nie chcemy właśnie przebrnęli przez, żeby te lekcje, chcemy wycelować w nich tak studiujemy twardo każdego dnia teraz.

Joan przygotowuje się zrobić sernika receipe, którym ona otrzymała od Anny. Potrzebujemy kupić 13" naczynia dla tego i zrobimy to ten weekend.
Kiedy siedzę tutaj i piszę ten blog staję wobec zachodu, z budującym przeciwległym nas ale powyżej budowy niebo jest zawsze wypełniane pięknymi chmurami i myślę o piosence przez Joni Mitchella, Chmury. "Tak dużo rzeczy, które zrobiłbym ale chmury zebrałam mój sposób". Myślę, który jest prawdopodobnie prawdziwy najwięcej z nas.

2 comments:

  1. Anonymous6:15 PM

    Any chances of sharing the cheesecake recipe after Joan tries it out?
    Lucie

    ReplyDelete
  2. Yes, once we have eaten it I will put it here on the website.

    ReplyDelete