Friday, October 26, 2007

Class

Our Polish Class-Ala from Ukraine, Scott from England, Uta from Germany and Joan.

This seems to be the final makeup of our class, 5 people including me. It's progressing and we are learning some things. I must admit I like being in the university environment. There is so much energy when we approach the school each time. It's interesting to see the clothing of students, as if they fit into categories. The intellectuals, the rebelious, the studious, the fashion models. On Friday night is symphony night and we pass the hall on our way home and everyone attending is dressed in the best that they have. Long dresses, suits, furs, hats, lots of makeup, all waiting to be seen at the concert. The energy level here is also high.

I have taken into consideration the comments I have recieved about Fiat's and decided not to buy one. 9 out of 10 people told me the same thing, don't buy one. My main needs of a car is that is has two airbags, will not fall apart quickly and will last for some time. I know of a Volkswagen Polo that has the bags, a year 2000, and is in our price range so I am going to look at that. Hindsight is not good but I should have just shipped our Saturn to Poland when we moved. It had everything, was paid off but we were concerned with how to repair it if it should break down in Poland since there are no Saturn dealers here. Maybe that was a mistake.

On the genealogy side of this site, I have been contacted by a 16 year old cousin who lives in Germany and she is interested in finding out more about our connection. It is always great to meet a new family member and I am looking forward to finding out more about her and our relationship.

To wydaje się być końcowy makijaż naszej klasy, 5 ludzi włączając mnie. To posuwa się naprzód i uczymy się kilku rzeczy. Muszę przyznać, że lubię bycie w środowisku uniwersytetu. Tam jest tyle energii kiedy zbliżamy się do szkoły za każdym razem. To interesuje zobaczyć odzież studentów, jak gdyby oni pasują do kategorii. Intelektualiści, rebelious, pilne, modele. W piątek noc jest symfoniczna noc i przechodzimy salę na naszym sposobie do domu i każdy uczestniczący jest ubrany w najlepiej, że oni mają. Długie ubiory, garnitury, futra, kapelusze, dużo makijażu, całe czekanie by być zobaczone na koncercie. Poziom energii tutaj jest też wysoki.

Uwzględniłem komentarze, które mam recieved o Fiata i zdecydowałem się nie by kupić jeden. 9 z 10 ludzi powiedział mi tę samą rzecz, nie kupuje jednej. Moje główne potrzeby samochodu są, który jest ma dwie poduszki powietrzne, nie rozpadnie się szybko i będzie trwać przez pewien czas. Wiem Volkswagen Polo, które ma torby, 2000 roku , i jest w naszym zakresie cen tak mam popatrzeć na tamto. Spoglądanie w przeszłość nie jest dobre ale powinienem właśnie posłać naszego Saturna do Polski kiedy ruszyliśmy się. To miało wszystko, było spłacone ale byliśmy zainteresowani z jak naprawić to jeżeli to powinno załamać się w Polsce odtąd nie mają żadnych Saturna dealerów tutaj. Być może to było pomyłka.

Na stronie genealogii tego miejsca, byłem skontaktowany do 16 roku stary kuzyn, który mieszka w Niemczech i ona jest zainteresowana w wynajdowaniu więcej o naszym połączeniu. To jest zawsze wielkie by spotkać nowego członka rodziny i oczekuję wynajdowania więcej o niej i naszych stosunkach.

7 comments:

  1. Anonymous8:47 PM

    Hi David & Joan!

    I like your temperature and time signal at the top of the page.

    Also, the cost of living in Poland is much higher than I would have expected. I wonder how much longer the U.S. dollar is going to stay so weak? I listen to the stock channel and from what I can gather the U.S. government finds the value of the dollar ok for its current purposes. It sort of helps to offset all the the dollars held by China. It's a funny world, isn't it!

    --Carol

    ReplyDelete
  2. I don't see the dollar recovering in the near future. The lower the value the less money the U.S. owes to foreign countries.
    Thanks for the comment on the time and temp sign.

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:52 PM

    Witam! Jestem po raz pierwszy na Twoim blogu i uważam, że jest bardzo ciekawy. Życzę powodzenia w zadomowieniu się w Polsce. Trzymam kciuki i pozdrawiam. Będę tu zaglądać częściej :-)
    Ps. Mam nadzieję, że Ci nie przeszkadza to, iż nie komentuję po angielsku...

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:56 PM

    Witam! Jestem po raz pierwszy na Twoim blogu i przyznaję, że podoba mi się bardzo. Życzę Wam powodzenia w zadomowieniu się w Polsce.
    Będę tu zaglądać i czytać.
    Mam nadzieję, że Ci nie przeszkadza to, iż komentuję po polsku...

    ReplyDelete
  5. Korina,
    Dziękuję za ciebie komentarze. To jest dobre dla mnie, że piszesz w język polski ponieważ to robi mnie uczą się więcej słów dla mojego polskiego słownictwa.
    Jak znalazłeś naszą witrynę sieci? Czy ktoś powiedział tobie o tym?

    ReplyDelete
  6. Anonymous1:06 PM

    Na Twój blog weszłam z bloga Lunetariusa. Pozdrawiam i Jego przy okazji.

    ReplyDelete
  7. Korina,
    Też patrzę na mojego kuzyna Krzysztof's (Lunetariusa) blog codzienny. To bardzo interesuje.

    ReplyDelete