Saturday, June 16, 2007

It's too late, baby!!


I woke up this morning at 6:30AM and went to the local van rental place, U-Haul, to pick up the cargo van we would use to move all 40 of our boxes to Doma shipping. At first when I had put the 4 biggest boxes in the van I thought I had made a mistake with too small a vehicle. Fortunately it turned out I was right and we were able to get ALL 40 boxes into the van. I packed the van and drove to Doma at 10AM. Doma is always busy with people shipping packages to Poland but when we arrived with our large quantity of boxes it slowed the process down for other customers and they had to wait while our packages were weighed, scan codes put on them and Doma shipping tape put on all boxes. This process took two and a half hours so we were done about 12:30PM. It averaged out to about $30 a box, $1,200 in total cost. A little cheaper than I thought it would cost. The clerk said it would take 6 to 8 weeks to get there. I'm hoping it is the 8 week estimate so that we are there when they arrive and already have an apartment. Maybe we can pay the delivery men a little extra to take them directly to our apartment instead of delivering them to Luka's house.


But it's done. We have nothing left to take with us except our clothes. Now there is no turning back.
Budziłem się dzisiaj rano o 6:30AM i poszedł do miejscowego miejsca czynszu wozu , U Ciągnienia, by podnieść wóz ładunku, którego użylibyśmy ruszyć wszystkie 40 z naszych pudełek do Doma morskiego. Najpierw kiedy włożyłem 4 największe pudełka w wozie pomyślałem, że popełniłem błąd ze zbyt małym pojazd. Na szczęście to okazało się, że miałem rację i mogliśmy dostać WSZYSTKIE 40 pudełek do wozu. Zapakowałem wóz i popędziłem do Doma do 10AM. Doma jest zawsze zajęty z ludźmi morskimi paczki do Polski ale kiedy przybywaliśmy z naszą dużą ilością pudełek to zwalniało proces dla innych klientów i oni musieli czekać podczas gdy nasze paczki były ważone, kody klawisza kładą na nich i Doma morskim taśmę kładą na wszystkich pudełkach. Ten proces zajął dwie i pół godziny tak byliśmy zrobieni około 12:30PM. To wyniosło przeciętnie do około $30 pudełko, $1,200 w koszcie łącznym. Trochę taszego niż pomyślałem, że to kosztowałoby. Urzędnik powiedział, że to weźmie 6 do 8 tygodni by dostać się tam. Mam nadzieję, że to jest 8 tygodnia oceny tak, że jesteśmy tam kiedy oni przybywają i już mają apartament. Być może możemy zapłacić ludziom dostawy trochę ekstra by wziąć ich bezpośrednio do naszego apartamentu zamiast dostarczania ich do domu Luka.
Ale to zrobiło. Mamy niczemu nie opuszczać by wziąć z nami z wyjątkiem naszego ubrania. Teraz nie mają żadnych zawracania z drogi.

1 comment:

  1. Anonymous6:20 PM

    I wish you both all the best in Poland!

    --Marcin

    ReplyDelete